X Receipts | Retail News

Revolusjonerer betalingsløsninger med Receipts-samarbeid

Sep 20, 2023

Vi er stolte av å kunngjøre samarbeid med Receipts, en innovativ løsning som gjør det enkelt å identifisere kunder og deres betalingskort i sanntid når de handler. Dette gjør det lettere å tilby skreddersydde tjenester innen lojalitet og digitale kvitteringer. Betala er det første kassasystemet i landet som tar i bruk denne teknologien, og markerer en betydningsfull milepæl i digitaliseringen av betalingsopplevelsen.

Bilde: F.v. Kent Olav Ferstad, Gründer og COO i Receipts sammen med Anders Olafsen, POS-ansvarlig i Advania Norge og sjef for Betala. Foto: Svein Hauknes.

Betalingskortet som ny kommunikasjonskanal

Med Receipts-integrasjon får vi som leverandør av kassasystemer muligheten til å identifisere betalingskort på tvers av alle betalingsmetoder og plattformer.Teknologien gjør betalingskortet om til en toveis-kommunikasjonskanal mellom forhandlere og kunder. Den muliggjør digitale kvitteringer og en helt ny tilnærming til lojalitetsprogrammer. For sluttkunder betyr dette blant annet enkel tilgang til digitale kvitteringer i deres nettbank eller regnskapssystem.For forhandlere og arrangører som benytter Betala, gir denne integrasjonen unike muligheter til å styrke innsikten i kundenes atferd. Du kan enkelt profilere kjøp, få dypere forståelse for kundemassen og tilby skreddersydde kjøpsopplevelser som sikrer at kundene kommer tilbake.

  • Anders Olafsen, Manager POS i Advania Norge og sjef for Betala, mener at denne teknologien er et gjennombrudd for bransjen.Med Receipts integrert i Betalas kassasystem får nå forhandlere og arrangører tilgang til verktøy som vil gi dem et stort konkurransefortrinn. Forbedret effektivitet og bedre kundeopplevelse er en vinn-vinn for alle, og dette er et teknologisk fremskritt vi har ventet på.

  • Kent Olav Ferstad, Gründer og COO i Receipts, deler sin entusiasme og gleder seg over samarbeidet.Vi ser frem til samarbeidet med Betala og arrangørfeltet for å tilgjengeliggjøre ny teknologi og sammen forme løsninger som vil styrke profesjonaliteten i arrangørfeltet ytterligere. Publikum drar kortet som normalt, vi tar oss av resten.

Lojalitetsprogrammer – Nå tilgjengelig for alle

Teknologien til Receipts gjør det enkelt for Betala-kassasystemet å avgjøre om en kunde er medlem av et lojalitetsprogram under kjøpet. Systemet kan deretter raskt be om kundens samtykke via deres BankID-app dersom kunden selv har valgt å åpne opp for denne funksjonaliteten i sin nettbank. Dette skjer raskt og sikkert med biometri, og gir en enkel og kontrollert kundeopplevelse.Hvis en kunde senere ønsker å trekke tilbake sitt samtykke, kan de gjøre det enkelt i sin egen nettbank. Metoden forenkler opprettelsen av mer effektive og automatiserte kundeklubber og lojalitetsprogrammer. I dagens verden, der GDPR og samtykkehåndtering er avgjørende for digital samhandling med kundene, vil Receipts sin teknologi lette dette ansvarsområdet betraktelig.

Tidslinje

Betalansering for testing i markedet gjennomføres mot slutten av 2023. Deretter er målsettingen at markedsklar versjon skal være tilgjengelig på markedet sommeren 2024.